Sa faci ce spune popa, nu ce face popa…


Cum arata biblioteca voastra? Bineinteles ca ma refer stiti voi la care biblioteca, aia plina cu carti si nu la acel dulap pe care bunica mea il numeste „biblioteca” si in ziua de azi.🙂

Unii isi fac depozite bancare, altii isi fac depozite de pantofi sau mai stiu eu ce, insa altii isi fac depozite de carti, dupa cum poate multi dintre voi ati mai auzit.🙂 Pe iubitorii de carti ii consider la fel ca si pe iubitorii de animale. Cei din urma si-ar dori daca ar fi posibil, sa reuseasca sa ia acasa toti cateii de pe strada si sa le ofere un camin, sa-i ingrijeasca. La fel este si cu iubitorii de carti; si-ar dori tot timpul sa aiba o colectie intreaga, stufoasa, sa fie la curent cu tot ceea ce a mai aparut nou, dar mai ales cred ca si-ar dori sa aiba cat mai mult timp pentru a reusi sa citeasca tot ceea ce si-au propus.

Am stat si m-am gandit de exemplu daca un preot are acasa un „depozit” de biblii…sau daca ar trebui ca in biblioteca unui preot sa se afle doar cartile crestine in frunte cu Biblia? De ce doar astfel de carti? Nu cred ca este musai! Ma gandesc ca un preot mai poate avea si multe alte hobby-uri pe langa „job”-ul pe care acesta il practica. Poate sunt un pic transanta cand mentionez in acest context cuvant „job”, insa stiti deja parerea mea la acest capitol🙂. Ar putea de exemplu, sa fie indragostit de muzica…asta pentru ca tot se leaga foarte bine de meseria sa si sa aiba in biblioteca sa carti cu cantece scrise pe note muzicale. Sau ar putea sa-i placa pescuitul, de ce nu? Si sa citeasca fel de fel de sfaturi despre acest hobby.

Mi-ar placea totusi sa cred ca un preot contempla zilnic la darul pe care ma gandesc ca considera ca i l-a dat Dumnezeu. Mi-ar placea sa cred ca un preot se documenteaza zilnic chiar si dupa multi ani de slujit in Biserica sa. Mi-ar placea sa cred de asemenea, ca un preot se roaga cu adevarat pentru noi aceia care intram in Biserica sa duminica de duminica, sau zi de zi. Mi-ar placea sa cred  ca acel preot nu respecta proverbul cu „Fa ce spune popa, nu ce face popa!” Mi-ar placea sa cred ca acel preot intra cu daruire in Biserica si asteapta cu drag si smerenie sa isi intalneasca credinciosii la slujba, nu doar ca face ceea ce face ca si cum ar munci un director pentru o suma de vreo 5000 de lei pe luna!

As fi curioasa totusi sa vad cum arata depozitul de carti al unui preot, dar mai ales as fi curioasa sa stiu daca si dupa ani „de munca in domeniu” inca isi mai doreste sa se documenteze, inca mai citeste, inca isi mai face meseria cu aceeasi daruire ca la inceput.  Cred ca e mare lucru pentru noi credinciosii sa stim ca Biserica in care intram este slujita de catre un ADEVARAT preot cu HAR si DARUIRE!🙂

V-am pupat!

Lasă un răspuns

