Reteta mea pentru TIRAMISU


Si pentru ca tot urmeaza perioada in care ne vom stradui sa facem bucatele cele mai alese si mai gustoase, dar si cele mai interesante torturi si prajituri, m-am gandit ca daca tot i-am pregatit tortul lui mami a mea, sa va impartasesc si voua reteta mea pentru tortul tiramisu.

De ce spun reteta mea? Pentru ca am auzit multe variante in ceea ce priveste acest minunat desert si probabil ca fiecare il pregateste asa cum s-a obisnuit mai bine. La noi in familie tortul acesta se face mai tot timpul, tocmai pentru ca toata lumea il adora. Este un desert foarte usor de facut, se poate orna la fel de usor pentru ca iti permite compozitia, este un tort racoritor, nu este deloc dulce tare si nici prea gretos, astfel incat sa ti se faca rau dupa ce ai mancat vreo 2-3 (6,7,8…) lingurite in plus.🙂 Si cum mie imi place la nebunie sa gatesc si sa fac dulciuri, este intotdeauna o placere maxima pentru mine atunci cand vine vorba de facut vreun tiramisu. Asa ca, hai sa vedem ce a iesit🙂

INGREDIENTELE folosite de mine pentru a-i pregati tortul mamei au fost urmatoarele:

1. 3 pachete mari cu piscoturi (la noi de obicei tot ceea ce se gateste trebuie sa fie cat mai mare, sau cat mai mult – depinde de situatie, si asta pentru ca e familionul mare🙂 )

2. 2 cutii cu Mascarpone

3. 4 oua

4. pudra de cacao

5. o cutie mare cu frisca

6. un plic de crema cu gust de vanilie

7. 4 banane (si nu doua cate pusesem eu initial pentru poza🙂 )

8. esenta de vanilie

9. o cratita ceva mai mare plina cu cafea deja racita

10. ciocolata pentru decorat, kiwi, mandarine

11. 6 linguri zahar.

2014-12-14_18.15.00

1. Asa cum spuneam, inainte de orice, am pregatit cafeaua in care am adaugat o esenta de vanilie si mai apoi am lasat-o sa se raceasca. Cafeaua nu o fac prea tare de obicei, mai ales ca eu nu consum DELOC si uneori daca tortul are prea multa o simt pana in maduva spinarii.🙂

2. M-am ocupat mai apoi de crema, pe care am pregatit-o astfel: am separat albusurile de galbenusuri pe care le-am batut separat adaugand cate 3 linguri de zahar peste fiecare.

IMG_20141214_135144IMG_20141214_135121

Le-am batut foarte bine cu mixerul pe fiecare in parte pana cand au devenit un fel de spuma (albusurile) si o crema bine inchegata (galbenusurile).

2014-12-14_18.08.40 2014-12-14_18.11.31

 

Urmatorul pas a fost sa adaug cele doua cutii cu mascarpone peste galbenusuri, apoi albusul batut peste acestea si putina esenta de vanilie. Le-am amestecat din nou cu mixerul la viteza cea mai mica pana s-a omogenizat totul.

3. Am pregatit si frisca pe care am batut-o bine cu mixerul, iar mai apoi am dat-o la frigider. Stiu ca multe persoane nu folosesc deloc frisca pentru acest tip de tort, dar mie imi place foarte mult gustul si o folosesc macar pentru ornat. Ba chiar uneori daca nu este suficienta crema, mai adaug in ea si putina frisca si amestec bine. Luasem chiar si un pliculet cu crema pe care ar fi trebuit sa o pregatesc cu lapte, insa nu a mai fost nevoie, pentru ca mi-a ajuns crema initiala.

2014-12-14_18.06.36

 

4. Pe o tava destul de mare, m-am apucat sa insiropez piscoturile unul cate unul in cafeaua deja racita si sa le asez uniform. Am continuat adaugand primul strat de crema peste piscoturi, iar mai apoi folosind o sita fina, am presarat cacao. De data asta, pentru ca m-am gandit eu ca sigur va iesi si mai gustos tortul, am folosit si feliute de banane pe care le-am asezat uniform peste cacao.

Photo Collage Maker_hot2rf

2014-12-14_18.03.48

Am continuat la fel pana ce am obtinut 3 straturi de crema si piscoturi, cu mentiunea ca peste ultimul rand de piscoturi insiropate, am ornat cu frisca, iar mai apoi cu cacao pe deasupra. M-a chinuit ceva talentul incercand sa scriu cat mai frumos cu putinta si decorand tortul, dar avand in vedere ca sunt si foarte racita si nu eram tocmai in apele mele cand l-am pregatit, zic eu ca mi-a iesit destul de ok.🙂

Asadar, iata si rezultatul final:

2014-12-14_17.46.01

 

2014-12-14_17.48.42

 

Sper sa va placa si voua ceea ce ati vazut aici, dar mai ales sper sa va fie utila si reteta mea printre multe altele🙂.

V-am pupat!😉

Lasă un răspuns

