Semnal de alarma!


images

Gasesc un filmulet pe facebook distribuit de un prieten din lista, ma uit la el acum ceva timp, realizez ca l-am mai vazut, dar cu toate astea din nou m-am facut piele de gaina toata.

Este vorba despre ACEST filmulet pe care te rog sa-l urmaresti cu mare atentie chiar daca iti va induce o stare extrem de proasta. Uita-te la el, fii atent la fiecare secventa, memoreaz-o daca poti face asta, povesteste-le prietenilor tai despre filmul pe care doar ce l-ai vizionat, poveste-le copiilor tai, nepotilor tai si oricui mai doresti tu. Nu ai de unde sa stii pe care dintre ei vei reusi sa-i trezesti la realitate, cui vei reusi sa-i salvezi viata, sau cine iti va fii recunoscator la un moment dat.

Desi ti se pare ca suna un pic prea mult fraza cu „salvatul vietii”, nu e deloc asa! Nu am sa inteleg niciodata de ce unii nu constientizeaza cat e de periculos sa conduci masina cu viteza, cat e de periculos sa te urci la volan sub influenta alcoolului, cat e de periculos sa te angajezi in depasiri cu risc fara a te asigura, s.a.m.d.

Am si eu permis de conducere de aproapte 11 ani, imi place la nebunie sa conduc, este una dintre pasiunile mele, dar fara sa incerc sa par modesta in vreun fel, sincer iti spun ca am foarte mare grija atunci cand conduc. Zic eu ca imi place sa conduc preventiv, pentru ca asta e cel mai potrivit cuvant. Intotdeauna prefer sa mai astept daca nu sunt sigura pe mine si daca nu sunt sigura ca manevra pe care urmeaza sa o execut este fara risc. Nu ma grabesc niciodata sa depasesc o masina, indiferent cat de incet ar merge, pana nu ma asigur de 3-4 ori inainte. Acum unii or zice, pai da normal ca voi femeile asa procedati, va e frica si de un tantar si preferati sa „dormiti” pe drum in loc sa va miscati mai cu talent. Uite ca eu asa prefer sa conduc, cel putin ma stiu in siguranta. Dar indiferent cat de in siguranta m-as simti eu cu mine insami la volan, trebuie sa fim consitenti cu totii ca daca e sa ni se intample ceva, se va intampla oricum…asa ca indiferent cat de atenta as fi eu, nu se stie cum se trezeste vreunul sa intre in mine (Doamne feresteeeeee!!!).

Apropos de ceea ce spuneam un pic mai sus, chiar si cu sotul am uneori discutii pe tema condusului…mai exact, daca ne aflam amandoi in masina si eu conduc, este imposibil ca el sa nu comenteze ceva, ba ca merg prea incet, ba i se pare ca merg prea pe dreapta, ba ca merg prea pe stanga, ba ca pun frana prea tarziu si intru in ala din fata mea si etc. etc. etc. Bineinteles ca de fiecare data se isca mici discutii in contradictoriu. Dar sa fiu sincera asta nu se intampla prea des, pentru ca eu prefer sa conduca el, iar el se prefera tot pe el la volan atata timp cat calatorim impreuna. 🙂 Oricum ceea ce pot sa spun cu siguranta, este faptul ca si el la fel ca si mine este preventiv atunci cand conduce; uneori ii mai place viteza dar nu exagereaza, iar atunci cand depaseste cu putin limita admisa se asigura ca poate face asta fara riscuri.

Am vrut sa scriu despre acest subiect, mai ales pentru ca in ultima saptamana au avut loc la noi in oras si in apropiere vreo 2 accidente cumplite, in urma carora au decedat vieti omenesti. De ce? Din cauza neatentiei sporite avand in vedere aglomeratia care a fost pe litoral, din cauza vitezei si a lipsei de profesionalism la volan. Ar fi putut fi evitate, insa din nefericire soarta a decis altceva pentru acei oameni. Pacat…

Ai mare grija cum conduci si cred ca nu e nevoie sa iti spun eu asta inca odata, sau sa iti atrag atentia! Desi nu dau sfaturi si poate ca nici macar nu te intereseaza ceea ce am scris aici, prefer sa repet, numai asa, indiferent cat de pisaloaga as parea! Ai grija la volan, lasa viteza si nu te juca la telefon cand conduci! Ai suficient timp sa dai acel telefon, sa trimiti acel mesaj, sa-i scrii pe what’s up amicului, sau mai stiu eu ce. Gandeste-te ca o singura secunda de neatentie te poate costa viata! Nu te grabi niciodata pentru ca tot acolo vei ajunge mai devreme sau mai tarziu!

Nu te grabi niciodata spre…poate ca mai ai multe de facut de acum inainte, nu crezi?

2 thoughts on “Semnal de alarma!

Lasă un răspuns

