O reteta pe saptamana


Salutare!

Initial ma gandisem ca azi sa nu mai gatesc din nou desert, dar pentru ca avem in familie o sarbatorita, am zis ca nu trebuie sa ratez ocazia si ca pe langa un tort de dulce, merge si pentru aia care tin post, o prajitura de post.🙂

As vrea sa-i urez din nou, si aici matusii mele un sincer LA MULTI ANI, sa fie sanatoasa, iubita si fericita! Sa aiba parte numai de impliniri si toate dorintele ei sa devina realitate!

 Am facut asadar o prajitura cu nuca si gem, foarte, foarte simplu de preparat…i se mai spune si „raioasa”.🙂 Pentru cei care nu stiu de ce, veti intelege un pic mai tarziu.

As vrea sa mentionez inca de la bun inceput faptul ca eu am folosit toate ingredinetele la dublu, asta pentru ca la noi neamul e mare si bineinteles ca trebuie sa apuce toti.🙂 Asa ca sa nu va mirati, daca ingredientele mele arata mai cu varf. Si am mai schimbat cate ceva, adica nu am folosit doar nuca macinata ci si samburi de migdale si in plus am pregatit si o glazura pe care am pus-o deasupra.

Ingrediente:

– 350 g făină
– 100 g zahăr
– 1 linguriță sare
– 10 g praf de copt
– 200 g margarină
– 1 borcan gem de prune
– 100 g nucă măcinată
IMG_20140323_121452
Pt.glazura:
– 150 gr zahar
– 50 gr cacao
– 75 ml apa
– 50 gr margarina
– o lingura ulei

Într-un castron cernem făina cu praful de copt.

Adăugăm sarea, zahărul și amestecăm până la omogenizare.

Margarina se taie cubulețe mici și se adaugă peste făină, frământăm până obținem un aluat sfărâmicios.

IMG_20140323_121603

Două treimi din aluat se pune într-o tavă unsă cu margarină și se tasează bine.

Se unge aluatul cu gem și se presară nuca măcinată.

IMG_20140323_121740

Se presara restul de aluat deasupra și se dă la cuptor (preîncălzit la 180 grade C) pentru 30-40 minute.

IMG_20140323_122019

Servim după ce se răcește.

IMG_20140323_125154

In speranta ca v-am indulcit si azi macar putin, va urez o duminica linistita alaturi de cei dragi voua!

V-am pupat!
Pe curand!😉

***http://www.petitchef.ro/

2 thoughts on “O reteta pe saptamana

Lasă un răspuns

