Prajitura in doua culori


Salutare!

Pentru ca suntem in Postul Pastelui, m-am gandit ca aproape in fiecare week-end, sa incerc o noua prajitura. Ok, da unii poate vor fi dezamagiti ca Aura mai face si prajituri si pe deasupra mai si mananca dulciuri. Dar cred ca nu e o tragedie ca macar odata pe saptamana sa iti satisfaci unele pofte.🙂 In plus, am mai spus asta si repet, imi place foarte tare sa gatesc atat dulciuri cat si mancaruri, dar mai ales imi place sa experimentez intotdeauna. De multe ori nici nu mananc din ceea ce fac, pentru ca ma satur facand acel ceva.🙂 Este o pasiune si in acelasi timp o relaxare. Ma bucur mult atunci cand imi iese ceea ce incerc si bineinteles ca sunt un pic dezamagita atunci cand dau buleli. Da, da mi se intampla sa mai dau si buleli, dar chiar daca estetitc nu arata prea bine, de mancat tot se mananca.🙂

Nu prea fac acelasi fel de mancare de mai multe ori, ci incerc sa testez mereu altceva, ce eu nu am mai facut. Probabil ca aceasta prajitura a fost incercata de multi dintre voi, insa eu am facut-o azi pentru prima data. Asa ca hai sa vedem ce a iesit…🙂

INGREDIENTE:

  • 1 cana apa minerala
  • 1 cana zahar
  • 1/2 cana ulei
  • 1 si 1/2 cana faina
  • 2 linguri cacao
  • 5-6 linguri gem
  • 1 praf de copt
  • 1 zahar vanilat
  • esesta de rom

 

Apa minerala, zaharul, uleiul si faina, le amesteci bine de tot cu mixerul si adaugi si praful de copt.

IMG_20140315_171717

1/2 din compozitie o pui intr-o tava in care este hirtie de copt ( daca n-ai, ungi tava cu margarina si o tapetezi cu faina) si o dai la cuptorul dinainte incalzit la 160 de grade, pina prinde deasupra o crusta.

*Eu am tapetat tava cu ulei si putina faina si nu am folosit deloc hartie pentru copt.

IMG_20140315_171629

In restul aluatului mai pui 2 linguri cu cacao cernuta, zaharul vanilat si esenta de rom.

IMG_20140315_173856

Dupa ce s-a facut crusta , se pune gemul , intins pe toata foaia si apoi restul de aluat cu cacao.

IMG_20140315_172512

Deasupra se poate presara nuca de cocos sau ornamente colorate. Se da la cuptor pina se coace aluatul si se verifica cu o scobitoare, daca este coapta.

Se lasa la racit , apoi se portioneaza.

IMG_20140315_174048

IMG_20140315_180332

IMG_20140315_181101

Va sfatuiesc sa o incercati pentru ca se face foarte repede, pentru ca e foarte gustoasa si pentru ca e numai buna atunci cand ai manca ceva dulce in timpul Postului.

Si in incheiere am o intrebare pentru toti cei care ma citesc: V-AR PLACEA SA GASITI PE ACEST BLOG O NOUA RUBRICA CU DENUMIREA „O RETETA PE SAPTAMANA”?🙂

Astept raspunsurile voastre aici, lasand un comentariu, si bineinteles si pe Facebook!🙂

V-am pupat!😉

***Reteta este preluata de pe Bucataras.ro

4 thoughts on “Prajitura in doua culori

Lasă un răspuns

