Statiunea Vidra – momente de desfatare pe Valea Lotrului


Va mai aduceti aminte de statiunea Vidra, din Muntii Lotru, judetul Valcea? Ei bine, intr-una din calatoriile mele, am insistat sa vad neaparat acest obiectiv turistic. In cautarile mele de pe internet citisem ca zona are un peisaj mirific si este foarte putin exploatat de om.

poza-statiunea-vidra1-630x472

Se zice ca in Epoca de Aur a inceput constructia unei statiuni montane nemaivazute in aceasta zona, dar ca venirea Revolutiei a blocat orice lucrare. Asta m-a convins ca nu trebuie sa mor fara sa vad locul.

Si nu am fost dezamagita. Daca vrei natura salbatica, peisaj lacustru de o frumusete rara, pescuit de pastravi, rasarituri de soare la peste 1300 de metri si zapada timp de sase luni pe an, mergi in Statiunea Vidra. Dar nici amatorii de peripetii nu se vor plictisi. Statiunea Vidra e locul perfect atat pentru schi, cat si pentru excursii montane sau aventuri speologice. Ca sa nu mai zic de hidrocentrala Lotru-Ciunget, care este deschisa publicului si pe care o poate vizita oricine, cu sprijinul unui ghid care va va duce in inima muntelui, printr-un tunel de vreun kilometru!

Precum spuneam, locul este putin amenajat – in ultimii ani aici fiind construite doar  aproximativ cinci unitati de cazare – iar ce se construise inainte de Revolutie este deja in paragina. Este scena perfecta pentru un film de groaza sau un videoclip despre iubiri pierdute. Dar mie-mi place tocmai aceasta natura care acopera totul in jur, chiar si betoanele ceausiste.

Spuneam de multe ori ca imi vine cateodata sa ma retrag intr-un colt uitat de lume, pentru a scapa de tehnologie. Ei bine, Statiunea Vidra pare locul perfect pentru astfel de evadari. Cu toate astea, la cativa kilometri distanta gasesti si o statiune de schi noua, cu zapada artificiala si nocturna, ai de unde-ti lua un ceai fierbinte sau un vin fiert, la nevoie.

Am avut insa un sentiment ciudat. Pe cat de mult m-am bucurat ca am putut respira aerul curat de munte, pe atat de mult mi-as fi dorit ca locuri ca acesta sa fie repuse pe harta turismului romanesc. Dupa cateva zile de evadare, cand sentimentul de revenire la lumea zbuciumata sapa deja in constiinta mea, m-a apucat o tristete legata de faptul ca avem atatea comori naturale si atat de putine ocazii sa le aratam lumii.

Peste tot in lume suntem cunoscuti ca hoti si escroci. Imaginea asta negativa ne-am construit-o singuri si-mi pare rau ca nu stim sa ne valorificam adevaratele avantaje, cum ar fi omenia de care dam dovada cand suntem acasa, traditiile populare si peisajele astea de care nu stie nimeni sau de care a uitat parca toata lumea.

Se impun investitii serioase in Statiunea Vidra, care s-o slefuiasca si s-o arate lumii in adevaratul sens al cuvantului.

Pe de alta parte, cand ma gandesc ce a facut turismul excesiv din alte locuri minunate pe care le avem in tara, inclusiv pe litoral, parca as prefera sa nu stie nimeni de aceasta capodopera naturala. Sa nu calce picior de om aici, sa nu aud nicio manea, sa nu vad nicio doza de bere, niciun chistoc de tigara aruncate cu nesimtire pe jos.

N-ar fi minunat ca natura sa-si reclame drepturile? Iar noi, cei putini care stim de Statiunea Vidra, sa ne putem ascunde aici in vreun weekend, pentru a ne limpezi gandurile si pentru a ne bucura de faptul ca am descoperit un colt de rai, la doar cativa kilometri distanta de casa.

*** Acest articol face parte dintr-o serie de doua articole cu subiecte alese de mine.

Raul Lucian, un pasionat al restaurantului pizza cluj.

Lasă un răspuns

